Liefs uit Londen…

Nadat we Simon, Katy en Bristol achter ons gelaten hadden (lees hier de blog) reden we door naar Londen! We bleven enkele dagen in deze schitterende metropool om daarna onze vakantie in Engeland af te sluiten op de camping in East-Sussex, de kustregio ten zuiden van Londen. In Londen genoten we van alle bekende bouwwerken in de stad, maar ook van de sfeer en de pubs. Heerlijke stad!

London

Londen!
Indrukwekkende stad met talloze bekende trekpleisters. De Big Ben, Westminster Abbey, Londen eye, Tower bridge, Buckingham Palace. Zomaar enkele van de meest beroemde gebouwen ter wereld. Iedereen kent ze eigenlijk wel… Aangezien we beide ooit in een ver verleden wel in Londen waren geweest, maar weinig van de stad gezien hadden, wilden we graag Londen in onze reis opnemen. Het vinden van een geschikte plek om te overnachten bleek nog niet eenvoudig. Londen is duur, zeker dankzij de slechte euro van dit moment. Uiteindelijk kwamen we via hotwire uit bij een relatief betaalbaar hotel vlakbij de wijk Notting Hill. Het hotel bleek niet veel voor te stellen, maar na een reis door Zuid-Amerika zijn wij eerlijk gezegd wel wat gewend. 🙂 Met als enige kanttekening dat we daar toch heel wat minder betaalden meestal.

Kensington Gardens

Eerste verkenningstocht door de stad
Nadat we onze tas in de hotelkamer hadden achtergelaten gingen we ’s middags op pad naar het centrum van Londen voor een eerste kennismaking. Eigenlijk maakten we vooral een rondje langs een groot aantal van de highlights van de stad. Zo liepen we langs Piccadilly circus, Trafalgar Square, the London Eye, Westminster Abbey, de Big Ben en Buckingham Palace. Zeker met het zonnetje dat de hele dag heerlijk scheen was het een fantastische dag!

Dag 2. Kensington gardens, ‘quirky London’, Soho en Notting Hill!
Na op de eerste dag al een groot deel van de highlights van Londen gezien te hebben, gingen we vol goede moed de tweede dag ook weer op pad! Zeker nadat het ontbijt in ons ‘shabby’ hotel in ieder geval nog als acceptabel en eetbaar kon worden beschouwd. Al meer dan verwacht! We begonnen om de hoek van ons hotel, bij Kensington Palace en Gardens, waarna we door Kensington en Hyde Park doorliepen tot aan de Speakers Corner. Helaas was daar geen enkele spreker te vinden, overigens ook niet geheel onlogisch gezien het tijdstip in de ochtend. Het was heerlijk om door het park te lopen. De pracht van de tuinen bij het koninklijk paleis, stukken waar we helemaal niemand tegenkwamen in het immense park.

London Tower bridge

Vanuit Kensington pakten we de metro naar London Tower en wandelden we over London Bridge. Na een stukje langs de Thames te hebben gewandeld, staken we de rivier weer over voor een wandeltocht door ‘quirky London’. Althans, zo werd de route genoemd. Voor ons was het een wandeling door een stuk Londen wat iets minder toeristisch was. Even weg van de drommen toeristen, weg van de bekende plekken. Tot we dan weer bij de St Paul Kathedraal uit kwamen. Het blijft Londen.

Na nog een bezoekje aan het verrassend leuk Museum of London, waar we een reis door de tijd maakten in Londen, eindigden we de middag in de leuke wijk Soho. Uiteraard met nog een biertje!

Irish pub & Thai

De dag en onze tijd in Londen sloten we af bij the Churchill Arms, een Irish pub en Thais restaurant in een. Wat een vreemde combinatie denk je wellicht, maar volgens mij is het een van de meest geniale combinaties in de wereld. Fantastisch eten en een geweldige pub-sfeer met lekker bier. Ik zeg een gat in de markt waar iemand in Den Bosch van mij heel snel in mag springen!

The Churchill Arms

De volgende ochtend sprongen we weer vroeg in onze auto om richting East-Sussex te gaan! De camping op, wandelen langs dramatische kliffen en een Chinees-Indisch ogen paleis in een regenachtig Brits stadje.. daarover meer in de volgende blog.

Foto’s Londen!

No photos

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen... dus dat kan hier! :-)